vrijdag 8 november 2013

Before and After - Oma's buikkastje

Dit leuke buikkastje kreeg ik van mijn moeder. Op haar werk in de ouderen zorg zouden ze gaan verbouwen en stonden deze mooie meubeltjes bij het afval! Zonde vond ik natuurlijk en met veel geschuif kon ik nog een plekje in mijn garage vrij maken.


Het mooie aan dit kastje vind ik de details.

Het was de bedoeling om het kastje geheel wit in brocante op te knappen maar tijdens het verven kreeg het kastje een gele gloed. Toevallig had ik dit al eerder met een krukje meegemaakt en wist ik dat het iets te maken had met nicotine of 'was'. Tijdens het schuren was het mij al opgevallen dat er vrij veel 'was' op het kastje zat, en dat is onbegonnen werk om eraf te krijgen. Dus ben ik gewoon verder gegaan. De verf die ik al op het laatje had zitten heb ik er met een oude doek weer afgeveegd en tot mijn verbazing vond ik dit eigenlijk een heel mooi resultaat! Ik heb dan ook met deze nieuwe techniek het kastje afgemaakt. Het was eigenlijk de bedoeling om dit mooie exemplaar te verkopen maar vriend lief en ik waren het er snel over eens dat dit kastje wel erg mooi in onze gang zou staan! 

Heb je zelf ook een leuke voor en na foto, en lijkt het je leuk om hem te delen? Mail me dan...


Liefs Anoeska

2 opmerkingen:

  1. Hoi Anoeska,
    wat leuk om jouw blog te ontdekken. Wat ben je handig met meubeltjes, ook mooie dingen in je shop gezien! Dit kastje is mooi gelukt zeg! Een gelukje bij een ongeluk :-) Bedankt voor je leuke opmerkingen op mijn blog! Ik volg jou op bloglovin en zie uit naar meer van jouw mooie projecten!
    groetjes,
    KJ

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Karin Joan,

      Wat leuk dat je een kijkje neemt op mijn blog! Ik heb nog veel meer op de planning staan.. Ik weet nog niet zo goed hoe alles werkt maar hoop het snel onder de knie te krijgen!

      groetjes anoeska

      Verwijderen