donderdag 24 oktober 2013

DIY huisjes

DIY klei huisjes

Vandaag heb ik een leuke DIY voor jullie die je op een donkere avond lekker binnen kan maken, of overdag samen met de kids. Ik zag deze leuke huisjes op een blog die ik vond tijdens een avondje rond surfen naar nieuwe inspiratie. Ik had al eerder leuke klei DIY's tussen mijn afbeeldingen staan en had dan ook al de nodige materialen ingekocht! Ook zin om aan de slag te gaan.. lees dan verder.

Benodigdheden:
* Klei (o.a. bij de Action te koop)
* Scherp mesje
* Stempel

Verder gebruikte ik voor de klei hangers:
* Uitsteekvormpjes

Stap 1:
Snij met een scherp mesje stroken van de klei. Je hoeft de klei niet te kneden, het is beter om het rechtstreeks uit te verpakking te gebruiken voor de vorm van deze leuke huisjes. Je kan elk strookje zo breed maken als je zelf wilt.
Stap 2:
Snij nu twee schuinen stukjes van de bovenkant.

Stap 3:
Druk nu met een stempel een afdruk in de klei en je huisjes zijn klaar. Omdat ze zo dik zijn heeft het wel enkele dagen nodig om volledig hard te worden. 

Van de overige stukjes maakte ik deze leuke hangers voor in huis of aan een cadeautje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten